[Reviews/DSL-2650U/includes/inc_head.htm]

NetCHEIF Articles

  דף הבית | פורום | בלוג | צור קשר | חיפוש | אודות

 

סקירת המודם/נתב אלחוטי
DSL-2650U
של חברת D-LINK

תאריך הסקירה: מאי 2009

הקדמה

ה-D-Link DSL-2650U הוא נתב אלחוטי בתקן G, הכולל בתוכו מודם ADSL,‏ 4 יציאות קוויות 10/100M ושתי יציאות USB לחיבור מדפסות ודיסקים חיצוניים.

ה-DSL-2650U מסופק על ידי חברת "בזק" ללקוחות ה-ADSL שלה החל מחודש מאי 2009.  לקוחות בעלי חיבור של 2.5M ומעלה יכולים לקבל נתב זה ב-0 שקל לחודש, למשך 24 חודשים, במודל "חיוב-זיכוי". 

במודל זה מחויב הלקוח ב-19.90 שקל לחודש למשך שנתיים וכל עוד הוא נשאר לקוח של בזק במהירות 2.5M ומעלה, הוא יזוכה מדי חודש באותו סכום.  במידה והלקוח בוחר להתנתק מהשירות של בזק, הוא יחויב ב-19.90 שקל ולא יזוכה עוד.

אם הלקוח מחובר במהירות 1.5M בלבד, סכום הזיכוי עומד על 10 שקלים בלבד, כלומר הנתב עולה 9.90 שקל לחודש למשך שנתיים, באותו מודל של "חיוב-זיכוי".

הסקירה המופיעה להלן לא כוללת בדיקות ביצועים ומבוססת על התרשמות ראשונית מהנתב ותכונותיו.

(הערה: פרט לתמונה המופיעה משמאל, לחיצה על כל אחת מן התמונות האחרות המופיעות בסקירה זו תציג תמונה מוגדלת בחלון נפרד).

 

 

 

מה מגיע בקופסא

הנתב מגיע בקופסא בצבע לבן וכחול הממותגת הן בלוגו של בזק והן בלוגו של D-Link.

 הרכיבים ארוזים בקופסא בצורה טובה.  כמו שאר המוצרים של D-Link, הם מונחים במעיין אמבטיית קרטון ממוחזר, כאשר לכל רכיב תא משלו בתוך האמבטיה. 

כל רכיב עטוף בניילון שקוף. 

הקופסא מכילה את המרכיבים הבאים (ניתן להיעזר בצילום המצ"ב למטה):

  • הנתב עצמו.  הצבע השולט בנתב הוא לבן כאשר סביבו יש פס שחור.  מידותיו של הנתב הן כ-19 ס"מ רוחב, כ-14 ס"מ עומק (כולל האנטנה) וכ-3.2 ס"מ גובה.

  • אנטנה גמישה, בצבע לבן, עם אפשרות להטיה -- לצדדים ומעלה מטה.  זו אנטנה סטנדרטית בשבח של 2dBM בצבע לבן שלא ניתן לפרקה מהנתב.

  • מעמד (לבן) המאפשר להציב את הנתב בצורה אנכית כך שיתפוס פחות שטח על השולחן.

  • ספק כוח מיוצב.  הספק נותן מתח של 12V בזרם של 1.5A.

  • דף התקנה מהירה.

  • מדריך התקנה בעברית בן 44 עמודים (ניתן למצוא קישור למדריך זה בסוף הסקירה).

  • כבל רשת צהוב באורך של כ-1 מטר לחיבור הנתב למחשב.

  • כבל טלפון אפור באורך של כ-1.5 מטר לחיבור הנתב לשקע הטלפון.

 

 

מבנה פנימי

על מנת לפרק את הנתב, יש לפתוח 2 ברגי פיליפס פשוטים הנמצאים בתחתית הנתב. שני ברגים אלה נמצאים מאחורי רגליות גומי המודבקות מראש בתחתית הנתב.  היצרנים מדביקים בתחתית מוצריהם רגליות גומי משתי סיבות: שיפור האוורור סביב גוף הנתב ועל מנת למנוע את שריטת המשטח עליו הוא מונח.

הנתב שהגיע לידי הוא בגרסת חומרה D1 והוא מורכב מלוח אחד שעליו מולחמים כל הרכיבים.

על הכרטיס ניתן להבחין במרכיבים העיקריים הבאים:

  • בחזית (החלק התחתון בתמונה), ניתן להבחין ב-10 נוריות ה-LED של הנתב.  כל נוריות ה-LED מאירות בצבע ירוק, כמתואר להלן, מימין לשמאל:

    • נורית DSL לחיווי החיבור לרשת ה-ADSL

    • שתי נוריות לחיבורי ה-USB -- נורה לכל חיבור

    • נורית WLAN לחיבור האלחוטי

    • 4 נוריות לחיבורי ה-LAN -- נורה לכל חיבור

    • נורית Internet לחיווי החיבור ל-ISP

    • נורית Power

  • מאחור (בחלק העליון של התמונה הקודמת וכן בתמונה משמאל), ניתן להבחין בחיבורים הבאים המפורטים מימין לשמאל:

    • כניסת מתח

    • כפתור הדלקה וכיבוי

    • לחצן RESET

    • לחצן לכיבוי והדלקת הרכיב האלחוטי

    • 4 כניסות LAN התומכות ב-10/100Mbps

    • שתי כניסות USB

    • חיבור RJ11 לקו הטלפון

    • אנטנה קבועה שאיננה ניתנת להחלפה

  • באמצע הכרטיס, מצד ימין, ניתן להבחין ברכיב משולב (chip) גדול ומרובע של חברת Broadcom.  זהו המעבד המרכזי (CPU) של הנתב מדגם BCM6358ה-CPU הזה מספק את מרבית הפונקציונאליות של המודם/נתב ובכלל זה את חייגני ה-ADSL, התמיכה ב-4 הפורטים, תמיכה ב-QOS וב-USB וכד'.  מעליו, ומצד שמאל, נמצא עוד מעבד של Broadcom ה-BCM5325רכיב זה אחראי על מיתוג ארבעת הפורטים של הנתב.

  • הזיכרון של  מודם נתב זה כפול מזה של המוצרים הקודמים שסופקו על ידי בזק והוא מבוסס על שני רכיבי הזיכרון הבאים:

    • רכיב ה-S29GL064N של חברת Spansion-- זהו זיכרון Flash בנפח של 8MB המכיל את ה-Firmware של הנתב.

    • רכיב ה-K4H561638J של חברת Samsung -- זהו זיכרון RAM בנפח של 32MB המשמש את הנתב לשמירת טבלאות הניתוב.

  • מתחת לכיסוי האלומיניום (שהוסר) נמצא רכיב ה-RF של הנתב -- ה-BCM4318 -- אף הוא של Broadcom.  זהו מעבד RF התומך בתקן B ותקן G.  ניתן לשים לב שחיבור האנטנה מצד שמאל של האנטנה מכוסה בשכבה עבה של דבק שקוף, דבר המונע את ניתוקה מהלוח.

 

התקנה והגדרות ראשוניות

התקנת ה-DSL-2650U אינה שונה מזו של נתבים משולבים אחרים -- ראשית יש לחבר את המחשב, באמצעות כבל רשת סטנדרטי, לאחד מפורטי ה-LAN של הנתבאח"כ יש לחבר כבל הטלפון בין יציאת ה-RJ11 של הנתב המשולב לשקע הטלפון.  בשלב האחרון יש לחבר את הנתב לחשמל.

ב-DSL-2650U קיים מפסק כיבוי והדלקה.  לאחר הלחיצה עליו, תדלק באופן מידי נורית ה-POWER ויתחיל תהליך האתחול.  במהלך תהליך האתחול, האורך כ-90 שניות, יהבהבו כל נוריות הנתב. 

עם סיום תהליך האתחול, תדלק באופן קבוע נורית ה-DSL ונורית ה-Internet תהבהב.  בשלב זה יש לפתוח דפדפן אינטרנט.  במידה והכול יעבוד כשורה, יוצג לפניך מסך בו צריך לבחור את ספק האינטרנט שלך ושורה בה יש להקליד את הסיסמא לאותו ספק.  בשלב זה, היכול לקחת אף מספר דקות, תבוצע הגדרה אוטומטית של הנתב אל מול ספק האינטרנט ובסיומה ניתן יהיה לגלוש דרך הנתב.

במידה ולא יוצג המסך האמור, יש להקליד בשורת הכתובת של הדפדפן את הכתובת http://bnet.bezeq.co.il ולהמשיך כמתואר לעיל.  באמצעות שאר הטאבים בחלון זה ניתן לבצע הגדרות בסיסיות נוספות, כמו הצפנה אלחוטית ופתיחת פורטים וכן להציג סטאטוס בסיסי של הנתב.

המתקדמים, ואלה הרוצים לגשת לכל אפשרויות ההגדרה, יוכלו לגשת ישירות לנתב ולהגדיר אותו באמצעות מערכת התפריטים המפורטת שלו.  כתובת הנתב לצורך הגדרתו היא http://10.0.0.138

שם המשתמש והסיסמא של הנתב הם Admin (שימו לב ל-A הגדולה).

תאור מפורט של תפריטים אלה ניתן למצוא במדריך המשתמש המפורט של הנתב הנמצא כאן

 

נקודות ראויות לציון

בפרק הזה נסקור את התכונות העיקריות של הנתב.

גישה לתפריטי הנתב:  כאמור לעיל, הגישה לנתב נעשית באמצעות שם משתמש וסיסמא.  בנתב מוגדרים שלושה משתמשים -- admin שהוא בעל גישה לכל התפריטים, support שהוא בעל גישה מצומצמת יותר ומיועד לאיש תמיכה מרחוק ו-user שיכול רק לצפות בסטאטוס של הנתב ובלוגים שלו.  פרט ל-3 משתמשים אלה, לא ניתן להוסיף משתמשים נוספים או משתמשים בעלי הרשאות גישה שונות.  בנוסף, ניתן לקבוע לנתב כתובת לוגית (DDNS) באמצעות DYNDNS וכן לגשת לתפריטי הנתב מרחוק.

רשת ה-LAN הקווית:  בדומה לרוב המוחלט של הנתבים, גם נתב זה תומך ב-4 כניסות קוויות.  הכניסות הקוויות תומכות במהירות של 10M ו-100M.  ניתן לקבוע את הסגמנט בו יחלק הנתב את כתובות ה-IP (באמצעות שרת ה-DHCP) ואת גודל הטווח הזה.  לכל כניסה בנתב יש נורית LED מתאימה בחזית.  כל נוריות ה-LAN מאירות בירוק ללא קשר למהירות החיבור.

כתובת IP קבועה:  ב-DSL-2650U ניתן לקבוע כתובת IP קבועה על פי כתובת ה-MAC של המחשב.  באופן זה ניתן מצד אחד לציין בהגדרות ה-TCP/IP במחשב קביעת כתובת אוטומטית, אך מצד שני הנתב יקבע עבור מחשב זה כתובת IP קבועה על פי כתובת ה-MAC של כרטיס הרשת.

רשת ה-WIFI:  ה-DSL-2650U תומך הן בתקן G והן בתקן B וקיבל אישור תקינה מאיגוד ה-WiFiכל 13 הערוצים של תדר ה-2.4Mhz נתמכים בנתב וניתן לקבוע ידנית את ערוץ הפעילות.  ערוץ ברירת המחדל הוא 6.  לנתב יש כפתור בחלק האחורי המאפשר כיבוי והדלקה של המנגנון האלחוטי וכמו כן ניתן לכבות אותו מתוך תפריטי הנתב.  

שימוש בנתב כ-AP:  ה-DSL-2650U תומך ב-WDS ויכול לשמש כנקודת גישה (AP) אלחוטית, תוך שימוש במנגנון זה.

אבטחה אלחוטית:  מבחינת מנגנוני האבטחה, הנתב תומך ב-WEP, ב-WPA וב-WPA2.  הנתב תומך גם בשילוב של WPA ו-WPA2 במקביל, מה שמבטיח תאימות גם להתקנים אלחוטיים ישנים שאין בהם תמיכה ב-WPA2.  בהקשר כדאי לציין שהגדרת האבטחה האלחוטית דרך תפריטי בזק, קובעת אבטחת WEP שהיא כמעט חסרת משמעות. 

הפנית PORT-ים:  קביעת חוקי קידום/הפנית/פתיחת פורטים יכולה להתבצע בשתי שיטות -- VIRTUAL SERVER ו- ‏PORT FORWARDING.  בכל שיטה ניתן לקבוע 32 חוקים שונים.  יש לציין שבכל מנגנון קיימת רשימה מוכנה מראש של אפליקציות, כך שבחירה באחת מהן תקבע את הפורטים הדרושים לה באופן אוטומטי.  בנתב קיימת גם תמיכה ב-UPNP.

מגנון בדיקה עצמית:  בנתב מובנה מנגנון בדיקה עצמית המבצע בדיקת תקשורת הן אל שירותי ה-DSL והן אל שירותי ה-ISP.  באופן זה ניתן לאתר ביתר קלות תקלות בחיבור.

חומת אש (FIREWALL):  כמו בכל נתב, גם ב-DSL-2650U מובנה FIREWALL פנימי.  באמצעות ה-Firewall הפנימי ניתן לשלוט על סינון כתובות IP בלתי רצויות ובנוסף להגדיר את פעילות מנגנוני ה-VPN Passthrough וה-DMZ של הנתב.

הגבלת גישה והתחברות (ACCESS CONTROL):  מנגנון ה-MAC FILTERING המובנה בנתב פועל רק מול מחשבים המנסים להתחבר אל הנתב אלחוטית.  ההגבלה נעשית על פי כתובת MAC בלבד.

DNS דינמי:  הנתב תומך במנגנון DNS דינמי המאפשר גישה לנתב דרך שם URL-י ולא דרך כתובת IP.  ניתן להשתמש בשני שירותים -- DYNDNS ו-TZO.

Guest Zone:  באמצעות מנגנון זה ניתן להגדיר בנתב עוד 3 סביבות אלחוטיות נוספת המיועדת לאורחים המשתמשים בנתב.  סביבות אלה, המוגדרות כ-SSID נוספים, יכולות להיות מופרדת לחלוטין מהסביבה הראשית של הנתב ומאפשרות לתת לאורחים גישה לאינטרנט, באמצעות הנתב, מבלי לפגוע באבטחה של הרשת הביתית. 

תעדוף תעבורה (QOS):  מנגנון ה-QOS של הנתב תומך רק בתעדוף מידע המשודר מהרשת הביתית אל האינטרנט (UPLINK) ואינו תומך בתעדוף של הערוץ היורד (DOWNLINK). 

פורטי ה-USB‏:  כפי שצוין לעיל, בDSL-2650U יש שתי יציאות USB 2.0 מובנות.  ביציאות אלה ניתן להשתמש לצורך חיבור מדפסת או דיסק קשיח בין כל המחשבים ברשת.  לצורך התמיכה בדיסק החיצוני כולל הנתב שרת Samba והגישה לדיסק קשיח המחובר ליציאת ה-USB נעשית על ידי הכתובת bezeq\bezeq\\.  על מנת להגדיר מדפסת דרך יציאת ה-USB יש להגדיר אותה כמשאב רשת בכתובת http://10.0.0.138:631/printers/bezeqהסבר מלא על תהליך זה יש בחוברת ההתקנה בפרק 6.2 עמוד 27.

סטטיסטיקות, סטטוס ו-LOG:  תפריט הסטטוס וה-LOG של הנתב מאפשר לצפות במידע מפורט על תצורת הנתב, חיבורי ה-WAN וה-LAN ובנתוני תעבורה מפורטים.

זמני טעינה ו-BOOT:  תכונה ראויה לציון היא זמני טעינה ו-REBOOT קצרים.  לעומת נתבים אחרים בהם כמעט כל פעולה דורשת טעינה מחדש האורכת 30 עד 90 שניות, בנתב הזה רוב רובן של הפעולות אינו דורש שום השהיה ואילו שכן דורשות REBOOT, הרי שמשכו הוא רק 15 שניות.

תמיכה ב-TELNET:  ניתן להגדיר את הנתב גם ב-TELNET תוך שימוש בכתובת 10.0.0.138.

 

ביצועים

בדיקת מהירות העברת נתונים

לצורך בדיקת המהירות נעשה שימוש ב-2 מחשבים -- שרת ותחנת עבודה, כדלקמן:

  • תחנת עבודה שתקרא WS1 -- מחשב נייד מדגם Dell Inspiron 9300 הכולל מעבד פנטיום M במהירות 2Mhz, זיכרון פנימי בנפח של 2GB ודיסק קשיח בגודל 100GB בממשק IDE ובמהירות סיבוב של 7200rpm.  במחשב זה כרטיס רשת חוטי מובנה של 100MB המבוסס על רכיבים של חברת Broadcom ובנוסף כרטיס רשת אלחוטי Mini-PCI מדגם Intel Pro/Wireless 2200BG של חברת אינטל.  כרטיס זה תומך בתקנים B ו-G בלבדבמחשב זה הותקנה תוכנת ה-FTP Client של FileZilla בגרסא 3.2.41.1.

  • שרת שיקרא SV2 -- מחשב נייח מבוסס מעבד E2180, זיכרון פנימי בנפח של 1GB ודיסק קשיח בגודל 160MB בממשק SATA2, עם buffer של 8MB ובמהירות סיבוב של 7200rpm.  מערכת ההפעלה במחשב זה היא Windows XP Home SP3 עם כל העדכונים האחרונים.  במחשב זה הותקנה תוכנת ה-FTP Server של FileZilla בגרסא 0.9.30.

הקובץ ששימש בבדיקה הוא בנפח של 512MByte, כלומר 4Gbit.  קובץ זה הועתק בין השרת לתחנת העבודה ולהפך, הן ב-SMB (פרוטוקול הרשת של Windows) והן ב-FTP, באופן קווי ובאופן אלחוטי.  הבדיקה האלחוטית נערכה בשני מיקומים.

במיקום הראשון, שיכונה P1, המחשב הנייד וה-DSL-2650U מוקמו באותו חדר במרחק של כמטר אחד מהשני.  במיקום השני, שיכונה P2, המודם/נתב מוקם בתוך ממ"ד במרחק של כ-2 מטר מהדלת (שנותרה פתוחה) ואילו המחשב SW1 בחדר המרוחק כ-12 מטר ממנו, כאשר ביניהם מפרידים שני קירות איטונג. 

טבלה 1 מראה את הביצועים של תחנת עבודה WS1 אל מול השרת SV2, בפרוטוקולי SMB ו-FTP, הן באופן קווי והן באופן אלחוטי, בשני המיקומים השונים.  כל התוצאות בטבלה הם ב-Mbps.  כל בדיקות הביצועים האלחוטיים של הנתב בוצעו עם הצפנת WPA2.

WS1

חיבור

קווי

אלחוטי P1

אלחוטי P2

שרת

SV2

SV2

SV2

SMB

77.3

19.7

14.9

66.1

18.2 15.6

FTP

93.1

21.0 14.7

93.1

19.4 16.1

טבלה 1

מן הטבלה הזו בולטים מספר נתונים מעניינים:

  • חיבור קווי בפרוטוקול FTP מצליח למצות את מלוא רוחב הפס של הנתב והמהירויות המושגות מתקרבות למקסימום התיאורטי של רשת במהירות של 100MB שהיא 94Mbps.  תוצאות אלה מודגשות בצהוב.

  • לעומת FTP, פרוטוקול הרשת של WINDOWS (פרוטוקול ה-SMB) הוא פרוטוקול מאוד לא יעיל ומבזבז כ-25% מרוחב הפס.  התוצאות המתקבלות ב-SMB (מודגשות בירוק), מייצגות את חוסר היעילות הזה.

  • תוצאות המהירות של חיבור אלחוטי בפרוטוקול FTP, מדגימות אף הן את הביצועים האופטימאליים שניתן להפיק מתקן G (מודגשות בפוקסיה)כדאי לשים לב שגם כאשר ישנו מרחק גדול ומספר מכשולים בין המחשב לנתב, עדיין מתקבלת רמת תעבורה סבירה.

בדיקת טווח פעולה 

על מנת לבדוק את הטווח האלחוטי, הצבתי את הנתב בממ"ד של דירה ישראלית טיפוסית (4 חדרים בשטח של כ-110 מ"ר ומרפסת).  במצב זה היה ניתן לגלוש ברשת האינטרנט בכל הדירה, כולל במרפסת.  יש לציין שבחדר המרוחק ביותר מהממ"ד רמת הקליטה הייתה נמוכה.

על מנת לבדוק את היכולת של הנתב אף מעבר לטווח הדירה, נבדקה הקליטה גם בלובי הקומתי וגם בשתי דירות השכנים הנמצאות באותה קומה.  האות שנקלט בשלושת המקומות האלה היה חלש מאוד ולא ניתן היה לגלוש באינטרנט כלל.

בדיקת ריבוי חיבורים

לצערי, אין בידי כלים לבדיקה וסימולציה של ריבוי חיבורים.  יחד עם זאת, בבדיקה איכותית שערכתי נמצא שהנתב עומד יפה בעומס גם כאשר מחוברים אליו, חוטית ואלחוטית, 6 מחשבים ו-iPhone אחד במקביל.  גם הורדה של מספר TORRENT-ים במקביל, עם כ-400 חיבורים פתוחים, לא הביאה לקריסת הנתב והוא עמד בעומס בכבוד.

 

סיכום

לעומת הנתבים המשולבים האחרים שבזק שיווקה בשנים האחרונות, ה-DSL-2650U מסתמן כמודם/נתב אלחוטי שונה במספר מישורים.

מדובר במוצר של חברה -- D-Link -- הניצבת בשורה הראשונה של יצרניות ציוד התקשורת.  את המוצר הזה בחרה חברת D-Link לבסס על רכיבים של חברת Broadcom שהיא אחת מהיצרניות המובילות בעולם בתחום האלחוט.  אמנם בהתרשמות ראשונית זו לא בוצעו מבחני ביצועים אבל ניתן להניח שהם יהיו מעל הממוצע.  ראוי לציין שאת רכיבי Broadcom הללו ניתן למצוא גם בנתבי Linksys מסדרת ה-WRT54, מה שמרמז על אפשרות לפיתוח קושחה צד שלישי לנתב זה.

בפעם הראשונה מציעה חברת בזק נתב הכולל שתי יציאות USB לחיבור דיסקים חיצוניים ומדפסות.  חיבור התקנים אלה התגלה כפשוט וקל ליישום ואין ספק שתכונה זו מרחיבה את היכולת של המשתמשים בהקמת רשתות ביתיות המשתפות התקנים נוספים, פרט למחשבים.

בזק גם מציגה באמצעות נתב זה גישה חדשה להתקנה והגדרה ראשונית של הנתב באמצעות מנגנון TR069.  המנגנון פשוט מאוד ודובר עברית צחה, אך הוא בסיסי מדי ודורש עדכון ושדרוג, במיוחד בנושא הגדרת האבטחה האלחוטית.  לעומת זאת, הממשק של הנתב עצמו אינו אינטואיטיבי ולוקח זמן לאתר את המסך המבוקש.  למוצרים אחרים של חברת D-Link יש ממשקים הרבה יותר ידידותיים, וכדאי ליישם אותם גם בנתב זה.

ה-DSL-2650U תומן בתקנים האלחוטיים B ו-G אך אינו תומך בתקן N.  אין ספק שהעלויות של מימוש נתב בתקן N הן גבוהות יותר, אבל המעבר לתקן זה על ידי משתמשים בארץ כבר נמצא בתנופה ובזק צריכה להצטרף לגל הזה.  העדרו של מנגנון תעדוף תעבורה (QOS) הפועל גם בערוץ העולה הוא חסרון נוסף ותמיכה במנגנון כזה מתבקשת אף היא. 

בתחום הביצועים -- מהירות העברת נתונים וטווח פעולה -- נמצא שה-DSL-2650U מציג יכולת הדומה לזו של נתבים אחרים הפועלים בתקן G.  כמות הזיכרון הגדולה שיש בנתב באה לידי ביטוי ביכולת העמידה שלו בעומס הורדות באמצעות תוכנות P2P, גם כאשר יש כמות גדולה של חיבורים (connections).

כיוון שלנתב יש נטייה להתחמם תחת עומס, אני ממליץ לאמץ את ההמלצה של חברת D-Link ושל חברת בזק להעמיד את הנתב באופן אנכי ולא באופן אופקי.

בשורה תחתונה מדובר במודם/נתב משולב מתקדם ויציב יותר מכל אלה שהוצעו על ידי בזק עד היום, אבל גם הוא עדיין בסיסי מדי ומתאים רק למשתמשים לא מתוחכמים.

 

פרטים נוספים

אתר היצרן -- http://www.dlink.com

אתר החברה בישראל -- http://www.dlink.co.il

היבואן -- http://www.accel.co.il

אתר המוצר -- http://www.dlink.co.il/il/products/3/1171.html

מדריך התקנה מקוצר -- http://www.NetCHEIF.com/downloads/DSL-2650U-QIG.pdf

מדריך משתמש -- http://www.NetCHEIF.com/downloads/DSL-2650U-UG.pdf